ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ
«Համաճարակն ու պատերազմը գերտերությունների միաժամանակյա ապտակն էր՝ ուղղված մեզ ու մեր երկրին». Արման Երիցյան 02/07/2022 21:12 | ԼՐԱՀՈՍ
«Երբ պատերազմը սկսվեց, ես կորոնավիրուսի համաճարակի վերաբերյալ ֆիլմի նկարահանումների մեջ էի։ Հասկացա, որ այս քաոսի մեջ մեզ պարտադրված պատերազմն ավելի է բարդացնում մեր՝ առանց այն էլ վատթարագույն վիճակը և որոշեցի ֆիլմում անդրադառնալ միաժամանակ երկու արհավիրքներին՝ պատերազմին և համաճարակին», - «Փաստինֆո»-ի հետ զրույցում պատմում է վավերագրող ռեժիսոր Արման Երիցյանը, խոսելով վերջին՝ «Դիմակայություն» ֆիլմի մասին։
Միջազգային բազմաթիվ հեղինակավոր մրցանակների արժանացած ռեժիսորը նկատում է՝ այն, ինչ կատարվեց մեզ հետ 2020 թվականին, ոչ այլ ինչ էր, քան միջազգային ծանր ապտակ, միաժամանակ երկու ճակատով՝ մի կողմից ժողովուրդը պայքարում էր հարյուրավոր կյանքեր խլող համաճարակի դեմ, մյուս կողմից՝ հենց համաճարակի պիկին, մեզ դեմ տվեցին մի պատերազմ, որի արդյունքում մենք ոչ միայն հազարավոր երիտասարդ կյանքեր կորցրինք, այլ նաև հայրենիքի զգալի հատվածը. «Հիմա, երբ հետահայաց եմ գցում, չեմ կարողանում ինքս ինձ համար պարզել՝ ո՞րն էր առավել մեծ պարտություն՝ պատերա՞զմը, թե՞ համաճարակը։ Հիշում եմ, հոկտեմբերին գնացի հարազատներիցս մեկի հոգեհանգստի արարողությանը։ Տղան զոհվել էր՝ պատերազմում։ Մտա եկեղեցի։ Անտանելի տոթ էր։ Կորստի ցավը մի կողմից էր խեղդում ինձ, դիմակն էլ շնչելու տեղ չէր թողնում։ Զգում էի, որ շնչահեղձ եմ լինում։ Արցունքներիցս ջուր դարձած դիմակը կպել էր դեմքիս՝ պոկ չէր գալիս, ակնոցներիս ապակիները սեփական ծանր շնչառությունից ջուր էին կապել, ոչինչ չէի տեսնում… Մի կերպ ինձ դուրս գցեցի եկեղեցու բակ ու մտածում եմ՝ սա հենց այն իրավիճակն էր, որում հայտնվել էր մեր երկիրը… Մենք շնչահեղձ էինք լինում, քաոսից կորցրել էինք տեսանելիության հնարավորությունը, բայց դիմակայում էինք,- պատմում է ռեժիսորն ու հավելում,- նույն ժամանակահատվածում կորոնավիրուսից մահացավ ընկերներից մեկի հայրը։ Հանգուցյալին պետք էր Երևանից հյուսիսային մարզ տեղափոխեինք՝ ընտանեկան գերեզմանատանը հուղարկավորելու։ Կարո՞ղ ես պատկերացնել՝ օրեր շարունակ մի ազատ կատաֆալկա չէինք կարողանում գտնել, որ դիակը հասցներ Տավուշ։ Տաքսիները հրաժարվում էին կորոնավիրուսով մահացածի դիակ տեղափոխել, իսկ պատերազմի զոհերն այնքան շատ էին, որ ազատ մեքենա չէր մնացել։ Մի կերպ, մի քանի ժամով մի ազատ մեքենա գտնվեց, հանգուցյալին հասցրինք մարզ…Երբեք չեմ մոռանա այդ տեսարանը…Արդեն մութն ընկել էր՝ ֆանարիկներով հուղարկավորություն իրականացրինք, իսկ ողջ ընտանիքը Երևանում՝ կորոնայով ու տաքությունով հիվանդ պառկած էին…Ես չգիտեմ ինչպե՞ս նկարագրեմ այն ամենը, ինչ կատարվում էր մեզ հետ այդ օրերին…Դա ուղղակի ողբերգություն չէր, դա մի այլ բան էր…Բայց մենք դիմակայում էինք»,- պատմում է Արման Երիցյանը։
Ֆիլմում՝ կյանքեր խլող համաճարակի ու պատերազմի ողբերգության ֆոնին, հեղինակը զուգահեռ մի այլ իրականություն է ներկայացնում՝ Մատենադարանը։ Փրկօղա՞կ է փնտրում հեղինակը, պատմության լուռ վկա՞ներ, թե՞ դարերի ընթացքում մեզ հասած հաղթանակների բանաձևն է փորձում վերծանել. «Ես հասկացա, որ ֆիլմն ու ասելիքն ավելի արժեհամակարգային դարձնելու համար պետք է զուգահեռ իրականություն ներկայացնեմ։ Չէի ուզում տարեգրություն նման մի բան ստեղծել։ Ճանապարհն ինձ տարավ դեպի Մատենադարան, մի տեղ, որտեղ հանգրվանել է մեր երկրի հազարամյակների լուռ պատմությունը։ Իրականությունն այն է, որ նույն կենսագրությանն ու նույն ճակատագրին, ակամայից, արժանացել են նաև մեր ձեռագրերը։ Նրանք և՛ համաճարակներ են տեսել, և՛ պատերազմների են մասնակցել, ոմանց չի հաջողվել փրկել, մյուսները մազապուրծ եղած մեզ են հասել, շատերը վնասվել են, այրվել և այլն։ Ասեմ ավելին՝ Մատենադարանում ձեռագրերը պահվում են որոշակի սոցիալական հեռավորության վրա՝ և՛ այցելուներից, և՛ մեկը մյուսից, չվնասվելու կամ արտաքին ազդեցություններին չտրվելու համար։ Մի խոսքով, իրականությունն ավելի քան նման էր նրան, ինչի մեջ մենք հայտնվել էինք այդ օրերին։ Կարծում եմ, ճիշտ որոշում եմ կայացրել, ֆիլմը դիտելուց ամեն բան ավելի պարզ է դառնում»,- ասում է Արման Երիցյանը։
Խոսելով ֆիլմի ստեղծման տեխնիկական մասից, ռեժիսորը նկատում է՝ նկարահանումները խիստ դժվար են անցել՝ մի կողմից համավարակի ստեղծած սահմանափակումները, մյուս կողմից, պատերազմն՝ իր առաջացրած ֆիզիկական և բարոյական խնդիրներով, որոնցից շատերը գրեթե անհնար էր հաղթահարել, բայց…
«Գիտես, հատկապես պատերազմի դրվագները նկարահանելուց չէի կարողանում օբյեկտիվ մարդու՝ ռեժիսորի դերում մնալ։ Ի վերջո, դու հեղինակ ես, սթափ մնալու և իրողությունները սառնասիրտ կերպով վերլուծելու և ներկայացնելու բեռը հենց քո ուսերին է։ Ըստ էության, դա է իրենից ներկայացնում վավերագրող ռեժիսորի աշխատանքը։ Բայց ինձ մոտ չէր ստացվում Նվարդ… Ես ինձ բռնացնում էի՝ արտասվելու վրա, երբ, օրինակ, լսում էի ֆիլմի հերոսուհու՝ Մարիամի պատմությունը, ով ամեն երեկո, ճիշտ նույն ժամին գամվում էր հեռուստաէկրանին ու անթարթ հայացքով, շունչը պահած, ուշադիր լսում զոհված տղաների անունները՝ հույսով, որ չի կարդա կամ չի լսի իր զինվոր տղայի անունը։ Նկարահանման հրապարակում ես չէի կարողանում սթափ ուղեղով լսել, թե ինչպես է ամիսներ շարունակ առանց տուն գնալու, Երևանի հիվանդանոցներում կորոնայի դեմ պայքարած բժիշկ Վահեն միանգամից երևանյան կլինիկայից տեղափոխվել է ռազմաճակատի թիկունք, հույսով՝ այնտեղ գտնել զինվոր եղբորը, փնտրտուքներին զուգահեռ շարունակել իր կամավոր աշխատանքն՝ այս անգամ արդեն առաջին գծում և մի օր այնտեղ գտել եղբոր դին…։
Սրանք պարզապես մարդկային անհատական ողբերգություն լինելուց զատ, մեր բոլորի ցավն էր, բոլորինս։ Արդեն նկարահանումներից հետո՝ մոնտաժի փուլում, լինում էին պահեր և իրավիճակներ, երբ ուղղակի պայթում էի… Դուրս էի գալիս մոնտաժային սենյակից, չէի կարողանում կողքից նայել այն ամենին, ինչի միջով մենք անցանք։ Վերջապես, շնորհիվ նվիրված և պրոֆեսիոնալ թիմի, մենք ավարտին հասցրինք ֆիլմը, իսկ հիմա, արդեն, ես պատրաստվում եմ սկսել ֆիլմի փառատոնային տարբերակը։ Ուզում եմ, ոչ միայն այստեղ՝ մեր մեջ, մենք մերոնցով նայենք «Դիմակայություն»-ը, այլ աշխարհի հետ երկխոսության մեջ մտնենք՝ ֆիլմի միջոցով։ Հույս ունեմ՝ կհաջողվի։ Դեռևս գործընկերներ և հովանավորներ փնտրելու ճանապարհին ենք»,- ասում է ռեժիսորը։
Ամփոփելով զրույցը, Արման Երիցյանն անդրադառնում է ֆիլմի ընթացքում պարբերաբար հայտնվող քոչարու ուղեկցող տեսարանին. «Ամեն անգամ էկրանին հայտնվող պարուհիները (ի դեպ, քոչարին՝ ռեժիսորի նախընտրությամբ, ֆիլմում պարում են միայն կանայք) բժշկական դիմակով են։ Դե՜, հակահամաճարակային պարտադիր միջոցառումներից մեկն էր՝ կրել դիմակ։ Բայց ֆիլմի ավարտին՝ քոչարու վերջին տեսարանում դիմակները հանված են։ Ինձ մոտ տպավորություն էր, թե 2020 թվականին մեզ պարտադրված այս արհավիրքները, ինչպես արդեն ասեցի՝ գերտերությունների հասցրած ապտակները, մենք ազգովի լուռ տանում ենք՝ ծանր խաչի նման։ Ինչի՞ էինք մենք լուռ… Ինչի՞ կամ ո՞վ էր փակել մեր բերաններն այն ժամանակ, երբ թշնամին մեզ վրա ֆոսֆորային կրակ էր թափում, կամ արգելված կասետային զենքով պանում մեզ։ Ինչի՞ էինք մենք լուռ, երբ աշխարհն է ասում՝ համաշխարհային համաճարակային պանդեմիաների ժամանակ պատերազմներ հրահրելն, ուղղակի, անթույլատրելի է, իսկ մեզ հենց համաճարակի պիկին մի նոր աղետ դեմ տվին։ Ես ուզում եմ, որ մենք, ի վերջո, բացենք մեր բերանները, որ մենք խոսենք ու վստահ խոսենք, որ մեզ հետ այսպես վարվելն, ուղղակի, անթույլատրելի է եղել, որ մենք չենք հարմարվել և չենք հարմարվելու այս ամենի հետ։ Սա է նաև մեծ իմաստով «Դիմակայություն»-ը նախաձեռնելու և անելու իմ հիմնական մոտիվացիաներից մեկը»,- ասում է ռեժիսոր Արման Երիցյանը։
Հարակից հրապարակումներ`
Տեսանյութեր
04/12/2024 15:02 Մտանք ակումբ, Մովսիսյանն ու Ամիրխանյանը ծեծված ջարդված էին,միլպետը ադրբեջանցիների վայրագության մասինՏեսադարան
05/17/2022 10:49 Ոստիկանությունը բերման է ենթարկել «Դիմադրության» շարժման աղջիկ ցուցարարներին, ովքեր փակել են Երևանի փողոցներըՄամուլ
- 05/03/2024 08:19 Ճանապարհից երևում են նշաձողերը․ «Հրապարակ»
- 05/03/2024 08:13 70-ամյա փարպեցին ևս մասնակցում է բողոքի ակցիաներին․ «Հրապարակ»
- 05/03/2024 08:10 Արդարադատության նախարարը կարգապահական վարույթ է հարուցել՝ Ռոբերտ Քոչարյանի գործով դատավոր Աննա Դանիբեկյանի նկատմամբ . «Ժողովուրդ»
- 05/03/2024 08:07 Հայրենիքի հանձնմանն անձամբ հետեւել է ռազմական ոստիկանության պետ Աշոտ Զաքարյանը․«Հրապարակ»
- 05/03/2024 08:02 ՔՊ-ն գլխավոր դատախազի հաշվետվությունը վերածելու է ընդդիմության դատաստանի․«Հրապարակ»
- 05/03/2024 07:51 Կարեն Անդրեասյանի խնդրահարույց եւ աչառու պաշտոնավարումը` Freedom House -ի զեկույցում. «Ժողովուրդ»
- 05/03/2024 07:44 Կառավարությունը 210 մլն դոլար արժողությամբ պայմանագիր է կնքել. Սարյանի «ՀայՓոստ»-ի փոխարեն` «Համաշխարհային առեւտրի կենտրոն Երեւան». «Ժողովուրդ»
ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐ
- 03/31/2019 21:34 ԱԺ են ուղարկվել Պաշտպանի 2018 թվականի տարեկան հաղորդումը և զեկույցը
- 03/21/2019 15:23 Դավիթ Սանասարյանն իր գործունեությամբ չի նպաստել զբաղեցրած պաշտոնի նկատմամբ վստահության եւ հարգանքի ձեւավորմանը. Եզրակացություն
- 12/16/2018 12:49 Մարտի 1-ի 10 զոհերից յուրաքանչյուրն ինչ վնասվածքներից եւ ինչ հանգամանքներում է մահացել՝ ՀՔԾ-ի տարիներ առաջ հրապարակած զեկույցը
- 07/18/2018 12:48 Հրապարակվել է «Մարտի 1-ին» վերաբերող իրավական դիրքորոշում
Հարցազրույց
- 05/01/2024 20:31 Փաշինյանն ապամոնտաժում է Հայաստանը՝ հօգուտ Ադրբեջանի. Արմինե Ադիբեկյան
- 04/22/2024 20:39 Ինչ իմանամ ինչի են ականազերծում, երևի ժողովուրդ շատ է հավաքվել՝ ականազերծում են, որ չգնան թփուտների մեջ թեթևանալու ու պայթեն... Կոռնիձորի Արո
- 04/01/2024 20:09 Թուրքիայի ՏԻՄ ընտրություններն այդ երկրի ներքաղաքական կյանքի կարևոր ջրբաժանն է, Էրդողանի ժառանգներն են կրելու պայքարի դժվարությունները. Մելքոնյան
- 03/09/2024 11:02 ԱՄՆ հետ ունենք ռազմավարական երկխոսություն, որի շրջանակներում ուսումնասիրում ենք նոր ուղղություններ. Միրզոյան
Մեկնաբանություն
- 05/03/2024 11:30 «Սահմանազատումից» հետո Կիրանցի նոր կառուցվող դպրոցի շենքը ադրբեջանցիներից հեռու է լինելու 150-160 մ
- 04/28/2024 21:04 Ունենք երեք նոր քաղբանտարկյալներ Տավուշից. փաստաբան
- 04/20/2024 20:35 Մի տարբերություն էլ կա Հայաստանի ու Վրաստանի միջև՝ Վրաստանում ինքնիշխանությունն աճուրդի հանած Սահակաշվիլին բանտում է, Փաշինյանը՝ դեռ ոչ. Թևանյան
- 04/20/2024 18:25 Ե՞րբ է Ադրբեջանը նախատեսում տիրանալ Տավուշի տարածքներին, և ի՞նչ պետք է իմանանք մենք՝ կանխելու համար. Հոխիկյան
Արխիվ
Արտակարգ պատահարներ
- 05/03/2024 23:31 Բախվել են ավտոմեքենաներ․ կան տուժածներ և մեկ զոհ
- 05/03/2024 22:04 Ավտովթար՝ Արմավիրում․ բախվել են «Kia»-ն և «ՎԱԶ 2106»-ը․ կան տուժածներ․ Shamshyan.com
- 05/03/2024 20:52 ՃՏՊ՝ Ծաղկահովիտ-Ալագյազ ավտոճանապարհին․ կան տուժածներ
- 05/03/2024 16:09 ՃՏՊ Երևան-Իջևան ավտոճանապարհին․ կան տուժածներ
ԸՍՏ ՕՐԵՆՔԻ
- 03/08/2024 15:00 Զազրելի դեպք Հայաստանում. սեռական բռնության է ենթարկվել 2 տարեկան երեխա. մասնագետը մանրամասնում է՝ ինչպես պաշտպանել երեխաներին (տեսանյութ)
- 01/13/2024 20:29 Տեր Թոդիկի մեթոդները վաղուց չեն գործում. դաստիարակության ու բռնության նուրբ սահմանը (տեսանյութ)
- 01/13/2022 17:55 Ինչքա՞ն է կազմում երեխայի ծննդյան կապակցությամբ տրվող նպաստը
- 05/02/2021 17:57 Կարեւոր է իմանալ. Կարմիր գծերի համար տուգանելիս` տեղում արձանագրության կազմումն այլևս պարտադիր չէ
Անցուդարձ
- 05/03/2024 22:56 Հինգ մարդ ցանկացել են գերուժ ձեռք բերել և միասին թույն են խմել
- 05/01/2024 23:36 Գիտնականները նշել են սեքսի իդեալական քանակը՝ ընտանիքում լավագույն հարաբերությունների համար
- 04/30/2024 23:22 Նշվել է զուգընկերոջ դավաճանության մասին վկայող սովորությունը
- 04/26/2024 21:56 Կինը բողոքել է զուգընկերոջ՝ նախկին կնոջ հետ շփումից․ մասնագետի խորհուրդները
Հետաքրքիր է իմանալ
- 05/01/2024 18:31 Ինչպես կարող է քնելուց առաջ սոցցանցերում շրջելու սովորությունը կործանել հարաբերությունները
- 04/26/2024 18:54 Առաջին անգամ ստեղծել են մկան և առնետի հիբրիդային ուղեղ
- 04/16/2024 18:04 Տիեզերական աղբն ընկել է Երկրի վրա ու ծակել տան տանիքը
- 04/15/2024 18:24 Հայտնաբերվել են մոլորակի ամենաառաջին մարդկանց մնացորդները, որոնք 1,86 միլիոն տարվա վաղեմություն ունեն